Novedades editoriales. Foreign Otherness in Japanese Media

Novedades editoriales. Foreign Otherness in Japanese Media

Novedades editoriales

Foreign Otherness in Japanese Media. Exploring the Japanese self through the images of Latin America

[This] analysis examines Latin America as constructed by the system of Japanese society and argues that media in Japan, characterized by its influence and demarcated in discourses of Japaneseness and Otherness that maintain the system, have led to the creation of a Latin American Other. This research thus explores the press’ and the audience’s representations of Latin Americanness understood as a Latin American Otherness required for maintaining certain beliefs and consciousness in Japanese society.

Betsy Forero-Montoya,
«The Foundations Based on which to Understand the Representation of Latin America in Japan»,
Foreign Otherness in Japanese Media.
Exploring the Japanese self through the images of Latin America

Betsy Forero-Montoya.

Foreign Otherness in Japanese Media. Exploring the Japanese self through the images of Latin America.

Ediciones Uniandes.

2021.

Foreign Otherness in Japanese Media analiza la sociedad japonesa contemporánea por medio de las formas en que los medios japoneses retratan a América Latina y, por lo tanto, cómo los lectores japoneses construyen su idea de ella. Gracias a una metodología detallada, a resultados de investigación de campo y a conceptos como la otredad, el análisis de cultivo y la teoría del sistema social autopoiético, este libro considera el impacto de los medios de comunicación en la construcción de subjetividades culturales extranjeras no dominantes en Japón y explora la dinámica de la otredad en el país. Por tanto, es apto para académicos en estudios japoneses, estudios de medios y cualquier persona interesada en la interacción entre extranjeros o latinoamericanos y Japón, o en las relaciones entre la sociedad mayoritaria y los grupos minoritarios.